• درباره پیشگام صنعت ابزار

    شرکت پیشگام صنعت ابزار، به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات و تجهیزات خطوط لوله و همچنین مجری خدمات ساخت، بازسازی و توسعه خطوط لوله در دریا و خشکی، کار خود را از سال 1376 آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان کارآزموده و خبره و همچنین تکنیسین های با تجربه، روند رشد سریعی را در پیش گرفت و در مدت کوتاهی، کارخانه ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز بازار داخل و همچنین عملیات مختلف این شرکت را راه اندازی کرد. زمانی که سخن از اعتماد و اطمینان باشد، بی شک شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان بهترین گزینه، مورد اشاره تمامی گارگزاران خواهد بود. کارنامه درخشان ما در صنایع مختلف نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، تصفیه خانه ها و ...

    توضیحات بیشتر
  • توجه به ایمنی در کار

    بی شک ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است...

    توضیحات بیشتر
  • قابلیت های تولید پیشگام صنعت ابزار

    زمان مهمترین معیار ارزشمندی است که برتری شرکت ها را بر یکدیگر اثبات می کند. شرکت پیشگام صنعت ابزار با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز و همچنین تخصص و تجربه پرسنل کارآزموده، تجهیزات و خدمات مورد نیاز مشتریان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از یک کارگاه ساخت، اتصالات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. همچنین بسیاری از قطعات جدید برای مصارف خاص مانند تعمیرات ولو نیز توسط این امکانات گسترده قابل ساخت هستند. گارانتی تمام و کمال محصولات این شرکت و همچنین قابلیت بالای اطمینان خدمات ارائه شده، مشتریان را نسبت به این موضوع مطمئن می کند که قطعات نصب شده توسط تکنیسین های ما برای مدت طولانی بدون افت کیفیت کار می کنند. مجموعه کامل ماشین آلات و تجهیزات ساخت در بخش کارگاه این شرکت متمرکز هستند.

    توضیحات بیشتر
  • عملیات لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ و لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    توضیحات بیشتر
  • عملیات هات تپ پتروشیمی کرمانشاه

    عملیات هات تپ 12 اینچ روی خط لوله 20 اینچ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه.

    توضیحات بیشتر
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
4اردیبهشت

ایمنی های لازم در هات تپ

سه شنبه 26 آبان 1394  |  1921 بازدید


ایمنی در هات‌تپ

 

از آن جا که در نظر داشتن فاکتورهای ایمنی و حفظ محیط زیست از الزامات عملیات هات تپ محسوب می شود، ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما بر آن است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. هات تپ نظیر هر فرایند صنعتی دیگری می تواند در صورت اهمال به بروز آسیب و صدمات به ایمنی و سلامت نیروی کار از یک سو، و بهداشت و پاکیزگی محیط ریست از سوی دیگر بیانجامد. از صدمات و جه بسا تلفات نیروی انسانی گرفته، و تا ایجاد آسیب و خسارت به تجهیزات  و تأسیسات مجتمع های صنعتی، از جمله تبعاتی است که یک عملیات هات تپ بد می تواند بر مجموعه تحمیل گرداند.

علاوه بر این، در صورتی که مجموعه عملیاتی هات تپ وظایف خود در قبال رعایت فاکتورهای ایمنی را رعایت نکند ممکن است با ایراداتی نظیر بروز ریز و نشتی سیال مواجه شویم که گرچه به ظاهر مشکل حادی به نظر نمی رسد اما تبعات آن می تواند دامن گیز محیط زیست شود. برای مثال نشتی گاز از یک خط لوله گاز در عملیات هات تپ لوله گاز می تواند به صورت نامحسوس ابر گاز ایجاد کند که بسیار خطرناک است. از طرفی اگر سیال حاوی مواد شیمیایی باشد طبیعتاً نشتی آن بر محیط مجاور خود اثر منفی خواهد گذاشت و اقلیم منطقه را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. مجموعه نیروی انسانی شاغل یا ساکن در مجورت محل نشتی ممکن است در اثر استنشاق این گازها و رسوبات این مواد شیمیایی دچار آسیب های تنفسی و سایر بیماری های موقتی و حتی طولانی مدت شوند. از این رو توجه به فاکتورهای ایمنی باید در دستور کار هر پیمانکاری باشد که عملیات هات تپ انشعاب گرم را بر عهده می گیرد.   

یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات­تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است و مجموعه فعالیت‌های فنی این شرکت جزو فرایندهای ویژه و پرمخاطره بشمار می‌رود. جوشکاری روی خطوط لوله حاوی سیالات آتشگیر سطح بالای ملاحظات ایمنی را می‌طلبد. هچنین مؤلفه‌های مخاطره آمیز در خود فرایند هات تپ، نظیر دمای بالای ناشی از اصطکاک میان کاتر و خط لوله، زاویه دستگاه هات‌تپ، حساسیت‌های اجزاء دستگاه و... نیازمند یک فرایند محاسباتی و برنامه‌ریزی پیش از انجام عملیات و یک تیم عملیاتی باتجربه و متبحر است که با شاخص‌های اساسی فنی و ایمنی آشنایی کامل داشته باشند.

تدوین دستورالعمل های جامع ایمنی در کنار دستور کارهای ویژه اجرایی در زمینه پیاده سازی اصول ایمنی در هر عملیات، جزو اصول کاری ما پیش از انجام هر عملیات انشعاب گرم هات تپ محسوب می شود. طبیعی است با وجود مشابهت های فرایندی، هر عملیات هات تپ اقتضائات ایمنی خاص خود را خواهد داشت که ممکن است با عملیاتی دیگر تفاوت هایی مشهود داشته باشد. بنابراین ما خود را ملزم می دانیم برای هر پروژه برنامه و دستورکار ایمنی خاص آن را تدوین کنیم. برنامه ریزی های فاکتورهای ایمنی به صورت تیمی و توسط مهندسین اجرایی و طراحی و زیر نظر کارشناس ایمنی و بهداشت انجام خواهند شد و در نهایت خروجی آن به عنوان نقشه راه در اختیار کارشناس ایمنی قرار داده می شود تا بر اساس آن پروژه را به لحاظ رعایت فاکتوزهای ایمنی و زیست محیطی مدیریت نماید.

چنان که پیداست ما کلیه تدابیر لازم برای انجام عملیات هات تپ با حفظ شاخص های ایمنی را در تمامی سطوح رعایت کرده و از این رو در این خصوص به خود و خروجی فرایندهای خود اطمینان کامل داریم؛ امری که برای مشتریان ما نیز مبرهن گردیده است. پیشینه‌ی درخشان پیشگام صنعت ابزار صلاحیت و تعهد کاری و اخلاقی ما بر حفظ این اصول و حراست از سرمایه‌های انسانی و مالی خود و مشتریان را نشان می‌دهد. همانطور که مبرهن است، اهتمام تام و تمام مسئولین اجرایی شرکت بر حفظ امنیت و سلامت کارکنان، این کارنامه درخشان را حاصل شده است.

تمامی کارکنان شرکت پیشگام صنعت ابزار به خوبی در حوزه ­های ایمنی و حفاظت محیط زیست آموزش می­بینند. هر نیروی جدید، قبل از آغاز به کار باید در درجه اول آموزش­های ایمنی را فرا گیرد. تمامی تلاش ما بر این است که پرسنل و نیروهای جدید کاری، مخاطرات همراه با کار را به خوبی درک کنند. مخاطرات همراه با لوله­ های حاوی مواد آتشگیر با فشار بالا، گاز ترش، انفجار و ... در حین عملیات اجتناب‌ناپذیر هستند. در ازای هر پروژه جدید نیز کارشناس ایمنی خروجی مطالعات انجام گرفته را بررسی و به منظور ذکر نکات لازم با تیم اجرایی هات تپ در هر مرحله از عملیات در میان می گذارد. چنان که اشاره شد هر عملیات هات تپ اقتضائات فنی و ایمنی خاص خود را دارد و از این رو تیم اجرایی باید نسبت به کم و کیف این شرایط اطلاعات و آگاه کافی را داشته باشد.

باید به دقت با ارزیابی شرایط ملاحظات مناسب را در نظر داشت و عدم وقوع حادثه جانی در سالهای گذشته، دلیل محکمی بر موفقیت پیشگام صنعت ابزار در این حوزه است. پیشگام صنعت ابزار با قدرت تمام شعار "اول ایمنی بعد کار" را به کارکنان خود القا می­کند. برای این منظور، مهندسان ایمنی و حفاظت این شرکت، دائماً شرایط کاری را بررسی کرده و در این حوزه بسیار سخت­گیرانه عمل می­کنند. اولین و مهمترین ملاحظات ایمنی، استفاده از تجهیزات پیشگیری و رفع حوادث احتمالی است. تیم فنی و مهندسی این مجموعه، پیش از انجام عملیات مجموعه خطاهای بالقوه اعم از خطاهای احتمالی در طراحی، نیروی انسانی، روش انجام عملیات، ماشین‌آلات و ابزار اندازه‌گیری، و ... را پیش‌بینی و راهکارهای لازم برای ممانعت از بروز آن‌ها را اتخاذ، و به همین دلیل به شیوه‌ای نظام‌مند از بروز هر گونه خلل و آسیب فنی و ایمنی پیشگیری می‌کند. رمز گذر موفقیت‌آمیز ما از همه مخاطرات احتمالی ناشی از همین داشته‌ها و سرمایه‌هاست.

از این رو ما نه تنها به مشتریان ضمانت کامل در خصوص صحت ایمنی فرایندهای هات تپ درخواستی را می دهیم، بلکه در صورت لزوم تمامی مراحل و فاکتورهای ایمنی دخیل در فرایند هات تپ مطروحه را با ایشان در میان می گذاریم تا از تجارب همدیگر بهره برده و در نهایت بهترین خروجی عملیاتی هات تپ را تحویل ایشان دهیم. 

ارسال دیدگاه

نام: *

آدرس ایمیل: *

متن پیام:



دیدگاه ها

گالری تصویر

هات تپ

هات تپ

کرواسی 4

کرواسی 4

کرواسی 11

کرواسی 11

کرواسی 10

کرواسی 10

گروه پیشگام صنعت ابزار

  • شرکت پیشگام صنعت ابزار

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت ابزاریکی از مهم ترین تامین کنندگان تجهیزات نیروگاهی می باشد. که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحلی فعال می باشد. انجام عملیات هات تپ (انشعاب گیری-خطوط سیالات ) از عمده فعالیت های این شرکت می باشد. از دیگر خدمات این شرکت می توان به ساخت مبدل های حرارتی و مخازن کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی اشاره کرد.

تنظیمات
رنگ ها
پس زمینه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14