• درباره پیشگام صنعت ابزار

    شرکت پیشگام صنعت ابزار، به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات و تجهیزات خطوط لوله و همچنین مجری خدمات ساخت، بازسازی و توسعه خطوط لوله در دریا و خشکی، کار خود را از سال 1376 آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان کارآزموده و خبره و همچنین تکنیسین های با تجربه، روند رشد سریعی را در پیش گرفت و در مدت کوتاهی، کارخانه ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز بازار داخل و همچنین عملیات مختلف این شرکت را راه اندازی کرد. زمانی که سخن از اعتماد و اطمینان باشد، بی شک شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان بهترین گزینه، مورد اشاره تمامی گارگزاران خواهد بود. کارنامه درخشان ما در صنایع مختلف نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، تصفیه خانه ها و ...

    توضیحات بیشتر
  • توجه به ایمنی در کار

    بی شک ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است...

    توضیحات بیشتر
  • قابلیت های تولید پیشگام صنعت ابزار

    زمان مهمترین معیار ارزشمندی است که برتری شرکت ها را بر یکدیگر اثبات می کند. شرکت پیشگام صنعت ابزار با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز و همچنین تخصص و تجربه پرسنل کارآزموده، تجهیزات و خدمات مورد نیاز مشتریان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از یک کارگاه ساخت، اتصالات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. همچنین بسیاری از قطعات جدید برای مصارف خاص مانند تعمیرات ولو نیز توسط این امکانات گسترده قابل ساخت هستند. گارانتی تمام و کمال محصولات این شرکت و همچنین قابلیت بالای اطمینان خدمات ارائه شده، مشتریان را نسبت به این موضوع مطمئن می کند که قطعات نصب شده توسط تکنیسین های ما برای مدت طولانی بدون افت کیفیت کار می کنند. مجموعه کامل ماشین آلات و تجهیزات ساخت در بخش کارگاه این شرکت متمرکز هستند.

    توضیحات بیشتر
  • عملیات لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ و لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    توضیحات بیشتر
  • عملیات هات تپ پتروشیمی کرمانشاه

    عملیات هات تپ 12 اینچ روی خط لوله 20 اینچ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه.

    توضیحات بیشتر
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
29اسفند

دریافت آموزش هات تپ

یکشنبه 7 تیر 1394  |  3396 بازدید


عملیات انشعاب گیری گرم خطوط لوله یا هات تپ (hottap) از فرایندهای پیچیده و ویژه خطوط لوله می باشد که اغلب در مراکز پالایشگاهی و پتروشیمی کاربرد دارد. اصطلاح هات تپ به فرایندی ارجاع دارد که در آن خطوط لوله حاوی سیال می باشند و روی آن ها عملیات های تعمیراتی و تعویض و انشعاب گیری انجام می شود. از این حیث، فرایند هات تپ جزو فرایندهای گرم خطوط لوله به شمار می  رود. فرایند گرم به آن دست فرایندهایی گفته می شود که بدون قطع جریان سیال روی لوله انجام می شوند.

بدون شک هر شاخه صنعتی و خدماتی نیازمند مقدمات و پیش نیازهایی می باشد که بدون آن ها کار پیش نخواهد رفت. بخشی از این پیش نیازها را نمی توان سخت افزاری خواند؛ نظیر تجهیزات و تأسیسات، دستگاه ها و ماشین آلات مناسب، تجهیزات ایمنی و مواردی از این قبیل. اما در کنار آن، فراینده نیازمند ابزارهای نرم افزاری نیز هستند که مهم ترین شان آشنایی با فرایند جاری است. اجرای هات تپ فقط از عهده آن دسته مجریانی بر می آید که آموزش های لازم در این خصوص را دیده باشند.

آموزش اصول اجرای هات تپ  

از آن جا که عملیات هات تپ دارای ماهیت ویژه و ضریب ریسک بالاست در فرایند آموزشی باید تمامی جوانب کار به کارآموزان گوشزد شود. علاوه بر این، فرایند آموزشی ای که به مهندسین و طراحان تعلق دارد بدون شک با فرایندهای آومزشی اپرتورها متفاوت خواهد بود. در هر صورت در دوره آموزش باید تمامی متغیرها مورد بررسی و تیم تحت آموزش را کاملاً توجیه کرد. همچنین دوره آموزشی حتماً می بایست با یک عملیات آزمایشی هات تپ به صورت عملی به اتمام برسد تا مفاد آن چه ذکر شده است در شرایط عملی مورد بازمرور مجدد قرار گیرد.

آن چه در آموزش هات تپ واجد اهمیت است ذکر کردن نکات زیر است:

o       استانداردها و دستورالعمل های جاری هات تپ در سطح جهانی، یا آن دسته استانداردهایی که به نحوی به فرایند هات تپ مربوط می شوند. برای مثال استانداردهای جوشکاری روی خطوط لوله از این جمله می باشند. بهتر آن است که آموزش دهنده خود یک دستورالعمل هات تپ را آماده کرده باشد و آن را به عنوان خط راهنمای دوره آموزش در اختیار قرار دهد.

o       شرایط عملکرد دستگاه هات تپ، قطعات آن، ارتباط این قطعات با همدیگر و کارکرد هر کدام از آن ها، نحوه اتصال دستگاه هات تپ به پاوریونیت، نحوه اتصال پاوریونیت به تأسیسات و منبع تغذیه برق و این دست عوامل که به آناتومی دستگاه هات تپ و پاوریونیت و غیره مربوط می شود.

o       تعیین محدودیت های فنی و ایمنی در کار که تخطی از آن ها می تواند باعث بروز آسیب شود. این عوامل شناسایی می شوند و درخصوص ضریب آسیب رسانی هر یک به کار گرم هات تپ توضیحات لازم ذکر می شود.

o       هات تپ ظرف مدت زمان کوتاه و با شتاب بالا انجام می شود. در صورت بروز ایراد اتحاملی حین کار، فرصت چندانی برای رفع ایراد وجود نخواهد داشت. در این شرایط این هنر اپراتورهاست که در همان زمان ایراد را شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمایند. ایراد یابی و شناسایی مشکلات حین انجام کار از نکات آموزشی دیگر محسوب می شود. نیروی تحت آموزش می بایست حین انجام عملیات پی به ایراد احتمالی بروز یافته در هر یک از اجزای فرایند ببرد.

لازم به ذکر است که دوره آموزشی هرگز برای تبدیل شدن به اپراتور و مجری فرایند انشعاب گیری گرم هات تپ کفایت نمی کند. در آموزش، مجموعه صرفاً با اصول و خطوط و نقشه راه عملیات آشنا می شود و با الزامات کار در بعد عملی آن مواجه نخواهد شد. یک مجری هات تپ زمانی می توان خود را واجد توان و قابلیت اجرایی در انشعاب خط لوله به روش گرم بداند که چندین تجربه موفق در سایزها و مختصات فنی مختلف را داشته باشد. عملیات هات تپ همچون اغلب فرایندهای جاری در خطوط لوله و مخازن مجتمع های نفتی، گازی، پتروشیمی، نیروگاهی و... دارای خطرات بالقوه بسیار بالایی است و سپردن این دست فرایندها به نیروی کار و مجریان نامجرب یک ریسک بزرگ تلقی میشود. بنابراین صرف سپری کردن یک دوره آموزشی برای تبدیل شدن به مجری هات تپ اصلا کفایت نخواهد کرد. تیم تحت آموزش حتما می بایست در دوره های عملیاتی و اجرایی کار نیز حضور داشته باشد. آموزش دهنده می بایست نیروهای تحت تعلیم را در شرایط عملیاتی قرار دهد تا آمادگی بهره گیری از آموزه های دوره آموزشی را در فاز اجرایی به کار بگیرند.

بنابراین چه در سطح مدیریت و مهندسی طرح ها و فرایندها، و چه در بعد عملیاتی و اجرایی آموزش فقط با کسب تجربه عینی و قرار گرفتن در شرایط عملی تکمیل خواهد شد. شرکت پیشگام صنعت ابزار با توجه به سابقه بیش از یک دهه انجام انواع عملیات های انشعاب گیری خط لوله به روش گرم روی انواع خطوط لوله، در سال های اخیر آموزش هات تپ را نیز در دستور کار خود قرار داده است و با برگزاری دوره های آموزشی برای واحدهای صنعتی متقاضی، توانسته است بخشی از تجارب خود را در اختیار ایشان قرار دهد. برخی واحدهای صنعتی که تجهیزات و ماشین آلات لازم برای انجام هات تپ را دارند ترجیح می دهند خود اجرای عملیات های انشعاب گیری گرم را به انجام برسانند و در این راستا نیازمند دوره های آموزشی خواهند بود. شرکت پیشگام صنعت ابزار آمادگی دارد در هر سطحی که متقاضیان انتظار دارند تجارب خود را در محل واحدهای صنعتی مذکور ودر اختیار ایشان قرار دهد. بدون شک تبادل دانش و انتقال تجارب به همدیگر یکی از اصول بهره وری و ارتقای واحدهای صنعتی قلمداد می شود. ما در این زمینه آمادگی کامل داریم و منتظر برقراری تماس از جانب شما هستیم.

در نهایت می توانید فایل ابتدایی آموزش هات تپ را کلیک ودانلود نمایید تا آشنایبی ضمنی و اجمالی با این فرایند حاصل کرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق وبسایت، شماره های تماس و آدرس اینترنتی اقدام فرمایید. 

ارسال دیدگاه

نام: *

آدرس ایمیل: *

متن پیام:



دیدگاه ها

گالری تصویر

هات تپ

هات تپ

کرواسی 4

کرواسی 4

کرواسی 11

کرواسی 11

کرواسی 10

کرواسی 10

گروه پیشگام صنعت ابزار

  • شرکت پیشگام صنعت ابزار

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت ابزاریکی از مهم ترین تامین کنندگان تجهیزات نیروگاهی می باشد. که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحلی فعال می باشد. انجام عملیات هات تپ (انشعاب گیری-خطوط سیالات ) از عمده فعالیت های این شرکت می باشد. از دیگر خدمات این شرکت می توان به ساخت مبدل های حرارتی و مخازن کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی اشاره کرد.

تنظیمات
رنگ ها
پس زمینه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14