• درباره پیشگام صنعت ابزار

    شرکت پیشگام صنعت ابزار، به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات و تجهیزات خطوط لوله و همچنین مجری خدمات ساخت، بازسازی و توسعه خطوط لوله در دریا و خشکی، کار خود را از سال 1376 آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان کارآزموده و خبره و همچنین تکنیسین های با تجربه، روند رشد سریعی را در پیش گرفت و در مدت کوتاهی، کارخانه ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز بازار داخل و همچنین عملیات مختلف این شرکت را راه اندازی کرد. زمانی که سخن از اعتماد و اطمینان باشد، بی شک شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان بهترین گزینه، مورد اشاره تمامی گارگزاران خواهد بود. کارنامه درخشان ما در صنایع مختلف نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، تصفیه خانه ها و ...

    توضیحات بیشتر
  • توجه به ایمنی در کار

    بی شک ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است...

    توضیحات بیشتر
  • قابلیت های تولید پیشگام صنعت ابزار

    زمان مهمترین معیار ارزشمندی است که برتری شرکت ها را بر یکدیگر اثبات می کند. شرکت پیشگام صنعت ابزار با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز و همچنین تخصص و تجربه پرسنل کارآزموده، تجهیزات و خدمات مورد نیاز مشتریان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از یک کارگاه ساخت، اتصالات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. همچنین بسیاری از قطعات جدید برای مصارف خاص مانند تعمیرات ولو نیز توسط این امکانات گسترده قابل ساخت هستند. گارانتی تمام و کمال محصولات این شرکت و همچنین قابلیت بالای اطمینان خدمات ارائه شده، مشتریان را نسبت به این موضوع مطمئن می کند که قطعات نصب شده توسط تکنیسین های ما برای مدت طولانی بدون افت کیفیت کار می کنند. مجموعه کامل ماشین آلات و تجهیزات ساخت در بخش کارگاه این شرکت متمرکز هستند.

    توضیحات بیشتر
  • عملیات لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ و لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    توضیحات بیشتر
  • عملیات هات تپ پتروشیمی کرمانشاه

    عملیات هات تپ 12 اینچ روی خط لوله 20 اینچ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه.

    توضیحات بیشتر
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
10فروردین

مهم بودن زمان و هزینه هات تپ

سه شنبه 16 تیر 1394  |  2888 بازدید


یکی از مهمترین مراحل انجام کار گرم هات تپ این است که کار در طی چه بازه زمانی انجام می گیرد و در چه حد می توان بعد از آن استاندارد سازی را رعایت کرد؟ استفاده از ابزار مناسب و افراد با تجربه زیاد می تواند بسیار در بهبود کار و کیفیت کار تاثیر گذار باشد. استفاده از متخصصین در هر کاری بسیار می تواند هم در روند پیشرفت آن صنعت و هم  بالابردن رتبه کار تاثیر فراوانی داشته باشد.

طبیعی است که یکی از بهترین شاخص ها برای بهینه کردن زمان انجام کار استفاده از نیروی مجرب و متبحر است. ایشان با استفاده از تبحر خود می توانند زمان استاندارد انجام فرایندهای هات  تپ را بهینه کنند و مراحل را در بهترین زمان ممکن به اتمام برسانند. استفاده از نیروی مجرب و واجد صلاحیت و دارای گواهی صلاحیت انجام فرایند مربوط به عملیات انشعاب گرم هات تپ از جمله الزاماتی است که هم اجرا کننده هات تپ و هم ناظرین و مهندسینی که در صدد استفاده از خدمات هات تپ هستند باید نسبت به آن دقت ویژه به خرج دهند. 

در مرحله بعد استفاده از ابزار کار مجهز و پیشرفته و با کیفیت مطرح می شود. هر چه ابزارهای کار نظیر ابزارهای تراز و ... دقیق تر باشند بازده بازده انجام کار بالاتر خواهد بود. استفاده از تذازهای مناسب، کولیس دقیق و کالیبره شده و مواردی از این قسم می تواند بر کیفیت کار شما و کاهش دامنه تلورانس کار بیفزاید. این آیتم حتی در صورتی که هزینه و قیمت تمام شده کار را کمی بالاتر هم ببرد در بازدهی کار بسیار تأثیرگذار خواهد بود. بدون شک ستفاده از ابزار دقیق و مناسب زمان انجام کارها را نیز کاهش خواهد داد. ابزارهای غیر دقیق نیاز به تکرار فرایندهای اندازه گیری را می طلبند تا اطمینان حاصل شود، اما با استفاده از ابزارهای دقیق سریع تر و بهتر می توان اندازه واقعی و سایزهای مورد نظر را به دست آورد. 

بازدید از سایت پیش از انجام عملیات از دیگر نکاتی است که می توان از تکرار بسیاری از فرایندها بکاهد و به این ترتیب زمان انجام کار را کاهش دهد. برخی پیمانکاران هات تپ بدون توجه به این نکته به داده های ارسالی مشتری اکتفا می کنند، حال آن که داده های مذکور حتی اگر درست باشند ممکن است اسمی باشند و مبین وضع موجود خط لوله نباشند. بنابراین بازدید از سایت و انجام تست های لازم در محل کار نظیر محاسبه ارتفاع کار، ضخامت سنجی، در صورت نیاز حفاری، تدوین دستورالعمل داربست بندی و ... طبیعتاً بر سرعت عمل کار و عدم نیاز به تکرار فرایندها تأثرگذار خواهد بود. بنابراین در ابتدا قبل از انجام هرعملیاتی متخصص مربوطه را به محل اعزام کنید تا بررسی های لازمه را انجام دهد و لوازم مربوط جهت انجام کار را تهیه و کار را طبق شرایط پیش ببرد.

پلاگین های مولتی فلکس معمولاً جهت گرفتن انشعاب از یک خط لوله بکار میرود و می توانید با آن چند شیر از خطوط لوله منشعب دریافت کنید.

مشخص است اصل بهره وری و بهینه سازی فرایندها نقشی حائز اهمیت در کاهش قیمت تمام شده فرایند هات تپ خواهد داشت. با افزایش بارآوری فرایندها می توان ضمن کاهش هزینه و کاهش قیمت اعلامی انجام عملیات هات تپ به مشتری، به سود مورد نظر نیز دست یافت. بسیاری از شرکت های بزرگ برای اینکه در بازار هات تپ بی رقیب بمانند قیمت های بسیار پایین و در حد لوازم اولیه خود می دهند. حتی برخی از این شرکت ها هزینه کارهای انجام شده جهت اتمام فرایند هات تپ را نیز از مشتری نمی گیرند بخاطر اینکه از بازار رقابت عقب نمانند.  در حالی که این امر مغایر با اصول کار سازمانی خواهد بود. اصل کسب ارزش افزوده به واسطه خدماتی که ارائه می شود سنگ بنا و شرط بقای یک سازمان خواهد بود و مجریان هات تپ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. بنابراین می توان با افزایش بهره وری از قیمت تمام شده سرویس کاست و به این ترتیب ضمن ارائه خدمات ارزان قیمت هات تپ، سود مورد نظر را نیز حاصل کرد.

در کشورهایی که از لحاظ تکنولوژی در سطح پایین تری قرار دارند مجریان هات تپ معمولا می کوشند فقدان تکنولوژی و فقدان برنامه ریزی را با تحمیل فشارهای فیزیکی جبران کنند تا بتوانند در بازار رقابتی پابرحا بمانند، حال آن که این امر کاملاً مغایر با دستاوردهای روز در زمینه رقابت در بازار می باشد. هات تپ یک عملیات پیچیده با ضریب ریسک بالاست و بنابراین سطح بالای تکنولوژی به همراه برنامه ریزی های مهندسی دقیق را می طلبد. افزون بر این افزایش بهره وری از طریق بهینه سازی فرایندها جایگاه مجری هات تپ در بازار را تثبیت می کند. بنابراین ارائه دهندگان خدمات هات تپ باید به جای تحمیل فشارهای فیزیکی به سوی مدیریت و برنامه ریزی دقیق جهت استفاده بهینه از منابع سوق داده شوند تا بتوانند خود و تکنولوژی هات تپ را ارتقا دهند. کاهش زمان اتمام فرایند هات تپ از جمله اهداف و افق هایی است که این مجریان می توانند با در نظر گرفتن آن به بسیاری از اهداف مطروحه دست یابند. 

ارسال دیدگاه

نام: *

آدرس ایمیل: *

متن پیام:



دیدگاه ها

گالری تصویر

هات تپ

هات تپ

کرواسی 4

کرواسی 4

کرواسی 11

کرواسی 11

کرواسی 10

کرواسی 10

گروه پیشگام صنعت ابزار

  • شرکت پیشگام صنعت ابزار

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت ابزاریکی از مهم ترین تامین کنندگان تجهیزات نیروگاهی می باشد. که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحلی فعال می باشد. انجام عملیات هات تپ (انشعاب گیری-خطوط سیالات ) از عمده فعالیت های این شرکت می باشد. از دیگر خدمات این شرکت می توان به ساخت مبدل های حرارتی و مخازن کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی اشاره کرد.

تنظیمات
رنگ ها
پس زمینه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14