• درباره پیشگام صنعت ابزار

    شرکت پیشگام صنعت ابزار، به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات و تجهیزات خطوط لوله و همچنین مجری خدمات ساخت، بازسازی و توسعه خطوط لوله در دریا و خشکی، کار خود را از سال 1376 آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان کارآزموده و خبره و همچنین تکنیسین های با تجربه، روند رشد سریعی را در پیش گرفت و در مدت کوتاهی، کارخانه ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز بازار داخل و همچنین عملیات مختلف این شرکت را راه اندازی کرد. زمانی که سخن از اعتماد و اطمینان باشد، بی شک شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان بهترین گزینه، مورد اشاره تمامی گارگزاران خواهد بود. کارنامه درخشان ما در صنایع مختلف نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، تصفیه خانه ها و ...

    توضیحات بیشتر
  • توجه به ایمنی در کار

    بی شک ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است...

    توضیحات بیشتر
  • قابلیت های تولید پیشگام صنعت ابزار

    زمان مهمترین معیار ارزشمندی است که برتری شرکت ها را بر یکدیگر اثبات می کند. شرکت پیشگام صنعت ابزار با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز و همچنین تخصص و تجربه پرسنل کارآزموده، تجهیزات و خدمات مورد نیاز مشتریان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از یک کارگاه ساخت، اتصالات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. همچنین بسیاری از قطعات جدید برای مصارف خاص مانند تعمیرات ولو نیز توسط این امکانات گسترده قابل ساخت هستند. گارانتی تمام و کمال محصولات این شرکت و همچنین قابلیت بالای اطمینان خدمات ارائه شده، مشتریان را نسبت به این موضوع مطمئن می کند که قطعات نصب شده توسط تکنیسین های ما برای مدت طولانی بدون افت کیفیت کار می کنند. مجموعه کامل ماشین آلات و تجهیزات ساخت در بخش کارگاه این شرکت متمرکز هستند.

    توضیحات بیشتر
  • عملیات لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ و لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    توضیحات بیشتر
  • عملیات هات تپ پتروشیمی کرمانشاه

    عملیات هات تپ 12 اینچ روی خط لوله 20 اینچ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه.

    توضیحات بیشتر
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
6اردیبهشت

هات تپ چیست؟

جمعه 1 خرداد 1394  |  6536 بازدید


عملیات هات‌تپ عبارت است از فرایند نصب و متصل کردن یک اتصال جدید به خطوط لوله و تانکرهای ذخیره‌سازی و مخازن، بدون آن‌که نیازی به خارج کردن آن‌ها از سرویس باشد. هات تپ در مقایسه با روش های سنتی که نیازمند تخلیه و پاکسازی خطوط بودند بسیار مقرون به صرفه است. این روش دارای کاربردهای متنوع است چرا که روشی ایمن و مطمئن برای ایجاد انشعاب در خطوط لوله، تانکرها و مخازن بدون بروز هر گونه خرابی یا توقف در تولید است

 

کاربردهای هات تپ

        ورودی مجدد چاه

        تأسیسات و نصب ابزار اندازه گیری دقیق

        برنامه های کاربردی توزیع فشار

        تهیه مقدمات برای انجام انسداد خطوط لوله

        تعمیرات و نگهداری خط

        نمونه محصول کنترل کیفیت

        تأسیسات بای پس خط

        بازرسی های خطوط لوله و مخازن

            کنترل کیفیت

برنامه های توسعه

            تغییر مکان و انتقال خطوط

 

صنایع مرتبط با فرایند هات‌تپ:

در حالت کلی می شود گفت تمامی واحدهای صنعتی که خطوط لوله نقشی ولو محدود در فرایندهای جاری شان دارد به نوعی می توانند مشتریان بالقوه این عملیات باشند. با بهره گیری از عملیات هات تپ شما می توانید بدون نیاز به قطع جریان عملیات مورد نظر خود روی لوله را انجام دهید. به این دلیل هر واحد صنعتی می تواند از این عملیات بهره ببرد. اما با این وجود عملیات هات تپ گیری بیشتر در زمینه های صنعتی زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

        پالایشگاه های نفتی و گازی

مجتمع های پتروشیمی

        صنایع مرتبط به خدمات شهری و بین شهری نظیر آب و گاز

        خطوط لوله

        جنگلداری (کاغذ و خمیر کاغذ و کارخانه های چوب بری)

        تأسیسات شرکت های گاز

        تجاری (مراکز کارگاهی، هتل ها، میدان های عملیات نفتی و گازی و نظیر آن

        مخازن مزارع

        معدنکاری

 

هات تپ

قابلیت‌های ما در زمینه هات‌تپ

        مشخصات هات تپ: قطر بورینگ از 1/2 اینچ تا 30 اینچ، تا فشار psi5000 دمای 350 درجه سانتیگراد

        امکان انجام عملیات روی مواد مختلف: فولاد، مس، سیمان، چدن پلاستیک

        در سیستم های گوناگون می‌تواند به کار برده شود: محصولات پتروشیمی، گاز طبیعی، مواد شیمیایی، فاضلاب، بخار و... .

        سوراخکاری با طول‌های متفاوت

        عملیات در سطح و بالاتر از سطح زمین

        عملیات هات‌تپ در زوایای مختلف

        نصب و راه اندازی آداپتورهای متقاطع

 

مزایای هات تپ

 

هات تپ عملیاتی پیچیده و دارای خطرات و دشواری های بالقوه آشکار است؛ خطراتی که در صورت کوچک ترین کوتاهی می توانند خسارات انسانی، فنی و مالی قابل ملاحظه ای را به بار آورند. البته رعایت استانداردها ، در کنار دانش و تجربه بر ضریب اطمینان کار قطعاً خواهد افزود. اما با این وجود سؤال این است که چرا کارفرمایان مخاطرات موجود را پذیرفته و حاضر به انجام عملیات هات تپ روی خطوط لوله خود می شوند. در پاسخ می توان موارد زیر را به عنوان عمده مزایای عملیات هات تپ برشمرد:

        نیازی به تخلیه یا خاموش کردن حین عملیات نیست.

        با الزامات زیست‌محیطی سازگار است- محصول فاقد هر گونه نشتی است.

        مقرون به صرفه است.

        بهره‌وری تولید حفظ می‌شود.

 

ما دارای تجربه‌ی سالها کار عملی در زمینه هات‌تپ، جوشکاری خطوط لوله و تعمیرات هستیم. متخصصان بامهارت و آموزش دیده ما اطمینان می‌دهند که کار به نحو احسن انجام می شود و همه ابزار مورد استفاده در محیط های تحت کنترل مورد آزمون قرار می‌گیرند. ما با تعهدمان به ایمنی اطمینان می‌دهیم که همه مواد و دستورالعمل‌های عملیاتی استاندارد با مقررات ایالتی و فدرال مطابقت دارند. بنابراین ما به مشتریان کاری با ایمنی و کیفیت بالا تحویل می‌دهیم.

 

 

ماهیت عملیات هات تپ

 

عملیات هات‌تپ عبارتست از ایجاد یک انشعاب ایمن از یک سیستم تحت فشار حاوی جریان. نصب و راه‌اندازی یک عملیات هات‌تپ نیازمند ابزاری چون سدل ، گیت ولو ، و ماشین هات‌تپ می‌باشد

در فرایند هات‌تپ کاتر از درون ولو به سمت لوله پیش‌روی می‌کند، با آن درگیر می‌شود و برش شروع می‌شود. بعد از اتمام فرایند برش، ماشین آزاد می‌شود و به خارج از گیت ولو عقب نشینی می‌کند. سپس ولو بسته شده و ماشین خاموش می‌شود

همچنین با استفاده از مته راهنما می‌توان کوپن را روی مته نگاه داشت. پین روی مته راهنما تغییر وضعیت داده و کوپن در مته گیر می‌کند. به این طریق از بروز هر گونه خطا در فرایند ممانعت می‌شود

هات‌تپ این امکان را می‌دهد که بدون ایجاد هر گونه وقفه در جریان، روی خطوط لوله زنده انشعاب ایجاد کنیم. هات‌تپ می‌تواند سوراخ هایی از سایز 1/2 اینچ (که برای کارهایی ساده نظیر تست کنترل کیفیت استفاده می‌شود)، تاسایز 48 اینچ (که برای نصب و راه‌اندازی انواع پورت، ولو، و سایر لوله‌ها استفاده می‌شود) ایجاد کند

 

فرایند هات‌تپ چگونه انجام می‌شود؟ 

 

ابتدائاً اسپلیت‌تی باید به لوله‌ای که هات‌تپ زده می‌شود پرچ یا جوش شود. این فرایند بستگی به نوع اسپلیت تی دارد. این اتصال ممکن است به گونه ای ساخته شود که به لوله جوشکاری شود و یا ممکن است به صورت مکانیکی ساخته شده و روی لوله پیچ و مهره شود. بهرحال انتخاب هر یک از این دو مورد بستگبی به شرایط کار دارد.

برای خطوط لوله زیرزمینی نیاز به کمی حفاری زمین است چون اسپلیت تی باید کمی زیر لوله باشد. به طور کلی حفاری جهت ایجاد فضای کافی برای انجام عملیات هات تپ نیز ضروری است، علی الخصوص در مواردی هات تپ به صورت افقی انجام می شود. نوع اسپلیت‌تی نیز به نیازهای سیستمی که هات‌تپ روی آن انجام می‌شود بستگی دارد. بمحض اینکه اسپلیت‌تی مستقر شد، یک ولو روی آن متصل می کنیم که به صورت دائم در محل باقی خواهد ماند و به ما کمک می کند تا فشار سیستم را بازرسی کنیم. به طور همزمان دستگاه هات تپ نیز برای انجام عملیات آماده سازی شده و پس از تصب ولو روی آن نصب می شود تا عملیات برش لوله و انشعاب گیری آغاز شود. مادامی‌که همگنی سیستم به هم نریخته است، عملیات هات تپ انجام می‌شود و مقطع دایره ای شکل از لوله که با دستگاه هات تپ درگیری دارد بریده می‌شود. نام این قطعه بریده شده کوپن لوله می باشد که استخراج آن در عملیات هات تپ بسیار مهم است. کوپن از طریق مته راهنما روی کاتر باقی می‌ماند. مته پایلوت شیارهای نگهدارنده‌ای دارد که مانع رها شدن کوپن می‌شوند و به این ترتیب پس از پایان عملیات و باز کردن دستگاه هات تپ از محل نصب، کوپن نیز خارج می شود.

 

چرا از هات‌تپ استفاده می‌کنیم؟

 

هات‌تپ به دلایل متعدد می‌تواند مفید باشد. در این فرایند با نصب و راه‌اندازی اتصالات جدید، به ما اجازه ایجاد انشعاب بمنظور ساخت و سازهای جدید داده می‌شود. این بای‌پس‌ها بسته به نیاز شرایط می‌توانند موقتی یا دائمی باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند در نصب پورت‌های نمونه‌گیری جهت ساده‌سازی فرایند کنترل کیفیت مورد استفاده قرار گیرند. در زمینه فراورده‌های سیال‌تر نیز هات‌تپ می‌تواند بمنظور نصب شیرهای سوخت جت در فرودگاه‌های بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند.

 

چه ایراداتی ممکن است روی دهد؟ 

هات‌تپ نیز همچون هر فرایند صنعتی بزرگ دیگر می‌تواند بصورت بالقوه با ایراداتی مواجه باشد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که شما به عنوان پیمانکار ممکن است با آن رو در رو شوید، پرسنل بی‌تجربه است. ما باتجربه‌ترین و آموزش دیده‌ترین تکنیسین‌ها را در این صنعت استخدام می‌کنیم. سایر مشکلات احتمالی عبارتند از لوله‌هایی که امکان انشعاب لوله بر رویشان وجود ندارد، و نیز وجود بخش‌های ناهمگن در عملیات. ما توان رفع این مشکلات را داریم چرا که اجزاء و اتصالات سفارشی مشتریان را برای رفع هر گونه نیازی ارائه می‌دهیم.

تلاش ما ارائه‌ی بهترین محصول برای شماست و پشتیبانی کامل از همه‌ی کارهایی که انجام می‌دهیم خواهیم داشت.

 

انسداد خطوط لوله

 

از بیشترین موارد بهره گیری از عملیات هات تپ، در مواردی است که د صددیم بخشی از خطوط لوله موجود را بدون نیاز به خاموش کردن و قطع جریان مسدود کنیم. این فرایند که استاپل یا انسداد خطوط لوله نامیده می شود نیازمند عملیات هات تپ است.

انسداد خطوط لوله روشی مقرون به صرفه برای حفظ، اصلاح و تعمیر انواع مختلف سیستم‌های خط لوله بدون خاموش کردن آن‌هاست. برخی از کاربردهای این روش عبارتند از جایگزینی یا تعمیر ولو‌های موجود، خطوط لوله آسیب دیده یا مسدود شده، و یا ایجاد سیستم‌های با‌ی‌پس دائم یا موقتی بر روی بخش‌هایی از خطوط یا لوله‌های موجود بمنظور حفظ جریان در خط لوله اصلی.

انسداد خطوط لوله آخرین راه حل پیش از خاموش کردن یا تخلیه سیستم خط لوله بشمار می‌آید. ارائه دهنده‌ی خدمات انسداد برای لوله‌هایی از سایز 3/4 تا 72 اینچ می‌باشیم. این روش می‌تواند روی خطوط لوله با تمامی انواع ماتریال‌ها و محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

انسداد خط لوله عبارتست از خاموش کردن موقتی سیستم لوله‌کشی بمنظور انجام و تکمیل اصلاحات و تعمیرات روی لوله. این روش باعث می‌شود سیستم به رویه‌ی معمول خود و بدون وقفه به کار خود ادامه دهد. انسداد لوله را می‌توان تقریباً روی تمامی انواع لوله با فشارها و محصولات مختلف انجام داد.

 عملیات انسداد خط لوله شامل یک اتصال فلنجی ویژه‌ی انسداد، یک ولو موقتی و یک فعال‌کننده است. در این فرایند ابتدا اتصالات نصب و تست می‌شوند، سپس ولو موقت نصب و راه‌اندازی می‌شود و در نهایت فرایند هات تپ روی لوله انجام می‌گیرد. پس از انجام عملیات هات‌تپ، ما فعال‌کننده‌ی انسداد را نصب کرده و سر انسداد را درون خط قرار می‌دهیم. وقتی اعمال ضروری انسداد به پایان رسید سر انسداد برداشته شده و پلاگ تکمیلی انجام می‌شود

پلاگ تکمیلی در فلنج‌های روی انسداد آب‌بندی می‌شوند و به ما اجازه می‌دهند گیت ولو را برداریم. سپس یک فلنج کور روی اتصالات انسداد لوله نصب شده و عملیات به پایان می‌رسد

اتصال انسداد لوله را می‌توان در صورت نیاز در آینده دوباره تکرار کرد

 

خدمات هات‌تپ

 

خدمات هات‌تپ عبارت از افزودن اتصالات شاخه‌ای به اندازه و یا کوچکتر از سایز لوله‌کشی‌های موجود است. این فرایند روی سیستم های لوله‌کشی تحت فشار زنده‌ی سیال و با استفاده از ماشین‌های هات‌تپ ما انجام می‌گیرد و در نهایت اتصالات شاخه‌ای بدون هر گونه نشتی و خرابی در سرویس ایجاد می‌شوند. خدمات هات‌تپ ما روی خطوط بخار، مایع و هوا نیز انجام می‌گیرند. به لحاظ فنی انجام عملیات هات تپ روی این نوع خطوط دشواری های بیشتری داشته و در برخی موارد مطالعات مهندسی مجریان را بر عدم استفاده از روش هات تپ و بهره گیری از روش های جایگزین وامی دارد، اما در ثورت تسلط و آشنایی با خصوصیات فنی و عوامل تعیین کننده اصلی ذر عملیات هات تپ، انجام عملیات روی این نوع خطوط نیز ممکن است. ما با توجه به دانشی که کسب کرده ایم، در کنار تجارب متعدد و اپراتورهای ماهر، قادریم اتصالات شاخه‌ای را روی انواع مختلف خطوط لوله حاوی مواد شیمیایی مختلف انجام دهیم

 

دیگر کاربردهای عملیات هات تپ

 

همان طور که اشاره شد این نوع از خدمات خط لوله دارای طیف کاربردی بسیار وسیعی می باشد. دامنه کاربردهایی که این عملیات می تواند داشته باشد بقدری گسترده است که در یک لیست قابل گنجایش نیست. چه بسا بسیاری از سرویس های خطوط لوله و مخازن با استفاده از عملیات هات تپ تسریع و تسهیل شوند و تا کنون در هیچ کدام از مستندات درج نگردیده باشد. با این وجو چند مورد از موارد کاربردی جزئی تر این سرویس خط لوله به شرح زیر اشاره می گردد:

 

- جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی سیستم

- ساخت و ساز انشعاب‌های جدید 

- نصب و راه اندازی خطوط بای پس

- نصب و راه اندازی جفت های ترموول

- تعمیر لوله

- تعمیر شیر

- خارج از سرویس کردن لوله

- جداسازی مخازن تحت فشار

ارسال دیدگاه

نام: *

آدرس ایمیل: *

متن پیام:



دیدگاه ها

گالری تصویر

هات تپ

هات تپ

کرواسی 4

کرواسی 4

کرواسی 11

کرواسی 11

کرواسی 10

کرواسی 10

گروه پیشگام صنعت ابزار

  • شرکت پیشگام صنعت ابزار

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت ابزاریکی از مهم ترین تامین کنندگان تجهیزات نیروگاهی می باشد. که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحلی فعال می باشد. انجام عملیات هات تپ (انشعاب گیری-خطوط سیالات ) از عمده فعالیت های این شرکت می باشد. از دیگر خدمات این شرکت می توان به ساخت مبدل های حرارتی و مخازن کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی اشاره کرد.

تنظیمات
رنگ ها
پس زمینه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14