• درباره پیشگام صنعت ابزار

    شرکت پیشگام صنعت ابزار، به عنوان یکی از مهمترین تامین کنندگان قطعات و تجهیزات خطوط لوله و همچنین مجری خدمات ساخت، بازسازی و توسعه خطوط لوله در دریا و خشکی، کار خود را از سال 1376 آغاز کرد. این شرکت با بهره گیری از مهندسان کارآزموده و خبره و همچنین تکنیسین های با تجربه، روند رشد سریعی را در پیش گرفت و در مدت کوتاهی، کارخانه ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز بازار داخل و همچنین عملیات مختلف این شرکت را راه اندازی کرد. زمانی که سخن از اعتماد و اطمینان باشد، بی شک شرکت پیشگام صنعت ابزار به عنوان بهترین گزینه، مورد اشاره تمامی گارگزاران خواهد بود. کارنامه درخشان ما در صنایع مختلف نفت و گاز، صنایع نیروگاهی، تصفیه خانه ها و ...

    توضیحات بیشتر
  • توجه به ایمنی در کار

    بی شک ایمنی اولین و مهمترین اولویت ما در کار است. تمام تلاش ما در این مجموعه بر این است که بالاترین سطح ایمنی و ملاحظات زیست محیطی را برای مشتریان و کارفرمایان مهیا کنیم. یکی از افتخارات بزرگ پیشگام صنعت ابزار این است که در طی 15 سال سابقه کاری و صدها عملیات موفق خود، حتی یک حادثه را نیز تجربه نکرده است و کوچکترین صدمه جانی به پرسنل وارد نشده است. این در حالی است که ماهیت کارهای حوزه فعالیت این شرکت مخصوصا عملیات هات تپ همراه مخاطرات بسیار زیادی است...

    توضیحات بیشتر
  • قابلیت های تولید پیشگام صنعت ابزار

    زمان مهمترین معیار ارزشمندی است که برتری شرکت ها را بر یکدیگر اثبات می کند. شرکت پیشگام صنعت ابزار با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و به روز و همچنین تخصص و تجربه پرسنل کارآزموده، تجهیزات و خدمات مورد نیاز مشتریان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد. این شرکت با بهره گیری از یک کارگاه ساخت، اتصالات مورد نیاز خود را در داخل تولید می کند. همچنین بسیاری از قطعات جدید برای مصارف خاص مانند تعمیرات ولو نیز توسط این امکانات گسترده قابل ساخت هستند. گارانتی تمام و کمال محصولات این شرکت و همچنین قابلیت بالای اطمینان خدمات ارائه شده، مشتریان را نسبت به این موضوع مطمئن می کند که قطعات نصب شده توسط تکنیسین های ما برای مدت طولانی بدون افت کیفیت کار می کنند. مجموعه کامل ماشین آلات و تجهیزات ساخت در بخش کارگاه این شرکت متمرکز هستند.

    توضیحات بیشتر
  • عملیات لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    انجام موفقیت آمیز عملیات هات تپ و لاین استاپ در مجتمع پتروشیمی فجر

    توضیحات بیشتر
  • عملیات هات تپ پتروشیمی کرمانشاه

    عملیات هات تپ 12 اینچ روی خط لوله 20 اینچ مجتمع پتروشیمی کرمانشاه.

    توضیحات بیشتر
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
  • بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی
31فروردین

هات تپ

شنبه 23 خرداد 1394  |  2068 بازدید


هات تپ چیست؟

هنگامی که میخواهیم از یک لوله اصلی در حالی که دارای سیالات پرفشار هست مانند نفت – گاز – و بصورت کلی تولیدات نفتی در زمانی که لوله اصلی در حال فعالیت است و جریان دارد به این عملیات هات تپ میگویند که باید در بالاترین ضریب ایمنی انجام گیرد و کوچکترین خطا در این کار میتواند به احتمال زیاد آسیب های بسیار زیادی به جایگاه وارد نماید. این کار بصورت کلی در هنگام فعالیت خطوط اصلی لوله انجام میگیرد و هیچگونه توقف جهت انشعاب دادن لوله های جدید در اینکار وجود ندارد. هات تپ حرفه ای که امروزه در صنعت با توجه به میزان اهمیت آن می طلبد که افرادی خبره در انجام آن همراه با لوازم و تجهیزات فنی با ضریب امنیت بسیار بالا فعالیت داشته باشند ولی متاسفانه در برخی موارد شاهد این هستیم که هات تپ در پایین ترین ضریب ایمنی انجام میگیرد که بسیار خطرناک است.


در حین انجام اینکار به هر میزان که نیاز باشد لوله اصلی را توسط دستگاه های مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا به خط اصلی ( لوله اصلی ) وصل میکنند و میزان اینکار با توجه به نیاز انشعابات متغیر است. روند اجرای این عملیات بصورت این صورت است که در ابتدا لوله را توسط دستگاه های مختلف شکاف میدهند و بعد از آن توسط دستگاه های جوشکاری اتصالات مورد نظر را انجام میدهند و در نهایت شیرهای هات تپ را نصب نموده و از امکانات استفاده میکنند.

جهت گرفتن انشعاب از خط اصلی ابتدا فتینگ را به خط اصلی لوله جوش میدهند و سپس با توجه به قطر لوله اصلی از اتصالات با قطر های مختلف استفاده میکنند تمامی فتینگ ها همگی دارای سیالات پرفشار هستند که باز هم در این مرحله باید بصورت کامل ایمنی کار رعایت شود.تمامی کارهای انجام شده باید با توجه به استاندارد های جهانی باشد.

بصورت کلی زمانی از هات تپ استفاده میکنیم که امکان از دسترس خارج کردن سیستم و تاسیسات بصورت کامل وجود نداشته باشد. ما نه تنها زمانی که به انشعاب جدید لوله نیاز داشته باشیم از هات تپ استفاده میکنیم بلکه زمانی که حتی بخوایم یک انشعاب را از خطوط اصلی حذف نماییم و زمانی که بخواهیم سیستم را بروزرسانی کنیم هم از این روش بصورت کامل میتوانیم استفاده کنیم. همانطور که در بالا بهش اشاره کردیم عملیات باید بصورت کاملآ حرفه ای و با استاندارد کامل انجام بگیره و تمامی لوله ها باید در حالت کاملآ امن و ایزوله از سیستم خارج شوند و پس از آن مابقی کارها را انجام دهیم.در ابتدا یک 3 راه با استفاده از دو تیکه لوله ایجاد میکنیم و از خارج روی لوله مورد نظر قرار میدهیم و دو تیکه لوله به یکدیگر و در نهایت به لوله اصلی جوش میخورد.

یکی از مهمترین کارها که باید در انجام آن دقت کرد انسداد لوله میباشد. در این مرحله با استفاده از ترفند های خاص لوله را مسدود میکنند یا مسیر سیالات داخل لوله را تغییر میدهند. که این مرحله باید به درستی انجام شود تا بتوانیم بصورت کامل و تحت شرایط استاندارد کار را پیش ببریم.

ارسال دیدگاه

نام: *

آدرس ایمیل: *

متن پیام:



دیدگاه ها

گالری تصویر

هات تپ

هات تپ

کرواسی 4

کرواسی 4

کرواسی 11

کرواسی 11

کرواسی 10

کرواسی 10

گروه پیشگام صنعت ابزار

  • شرکت پیشگام صنعت ابزار

درباره ما

شرکت پیشگام صنعت ابزاریکی از مهم ترین تامین کنندگان تجهیزات نیروگاهی می باشد. که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و فراساحلی فعال می باشد. انجام عملیات هات تپ (انشعاب گیری-خطوط سیالات ) از عمده فعالیت های این شرکت می باشد. از دیگر خدمات این شرکت می توان به ساخت مبدل های حرارتی و مخازن کاربردی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی اشاره کرد.

تنظیمات
رنگ ها
پس زمینه
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14